2012. január 19., csütörtök

Mit is csinálok?

Szóval, a Róma4 egyetemen vagyok, más néven IUSM vagy Foro Italico. Igazából ez az itteni sportegyetem, mint nálunk a TF, kialakulása is hasonló.  Közvetlen a Stadio Olimpico, vagyis a futballstadion mellett van. Ez valójában a 'sport városrész'. Uszodák, futópályák, tenisz, jégpálya, kajak, mert ugyebár itt folyik a Tevere (vagy Tiberis). Azon belül is a Disabilitá, educazione e formazione' karon speciális nevelés, inkluzív, integratív oktatás témakörben fogok kutatni. Témám még nincs. Az első hónapban a magyar oktatási rendszerről kell készíteni eg anyagot. Utána pedig 5 hónapom lesz 8 témakörben a lehető minél többet olvasni. Közben lesznek kötelező óráim, projektekben veszünk részt (Leonardo pl.) A fél évet pedig a kutatási tervvel kell zárnom. Angolom lesz kötelező, de franciául is meg kell tanulnom. Valamint a legnagyszerűbb az egészben: fél évet kötelezően utaznom kell - 3 hónap Európa valamelyik országa (GBR, Oroszország, Franciaország, Spanyolország, Málta), majd 3 hónap Európán túl (Szenegál, Brazília).

Az elmúlt két nap elég mozgalmas volt. Szerdán nem mentem az egyetemre. Nyakamba vettem a várost, elkezdtem albérleteket nézni. Nincs városnézés eltévedés nélkül, úgyhogy nagyon ügyesen összecseréltem a két Monte kezdetű városrészt. A Vatikántól buszoztam egy órát, Róma legszéléig, amikor észrevettem, hogy nincs az utca a térképen. Szerencsére a főbérlő normális volt, megvárt....csak 2,5 órát késtem:-)

A reggelemet még elmesélem, mert nagyon Barbis. Korán keltem, ahogy szoktam :D Elindultam a hivatalba, kérni egy ún. 'codice fiscale'-t (kódicse fiszkále :-) ). 8.20, nyitás 8.45. - Épp jó, még tudok újságot venni. (én, naív...:-) ) Rossz helyen álltam, azért nem láttam a várakozókat... Az még rendben is van. De közelebb bandukolván, észrevettem, h egy hölgy valami kis cetliket igazgat. Kicsi, számozott papírok. Amiből első körben nem vettem, mert nem akartam elhinni. De aztán mégis odamerészkedtem, még jó, mert így a 49. hely helyett a 45-et sikerült elcsípnem. 25 perccel a nyitás előtt. 8.40: Biztonsági őr öltözetű, szigorú ám mégis kedves tekintetű fiatalember áll az ajtóban, és sorbaállást kér, parancsol, ki, ahogy akarja. A rendezetlen tömeg pedig engedelmeskedik, persze egy-két külföldi nem érti, mi történik, no meg a számról is lemaradtak.:-):-) Persze jól mulattam, csak egy kicsit hideg volt. Lassan felgördült a "vaskapu", beszállingóztunk (több csoportban, vezényszóra), majd ismét húztam egy rendes, "modern" számot. És vártam 1-1,5 órát. :-) De nincs gond, számoltam ezzel. A csattanó: odaérek az asztalhoz, kedves, középkorú úr fogad, majd három pötyögés után megjegyzi, hogy érdekes, nekem már van ilyen 'codice'-m. :-D Hát persze, hogy van:-) Csak elfelejtettem.....

4 megjegyzés:

  1. Hát hadd gratuláljak ehhez a sorban állós sztorihoz! :-D

    Ez a 2x3 hónap vidékre utazás nagyon jól hangzik, főleg az Európán kívüli része! Ebben is nyújtanak segítséget, szerveznek neked helyet, állják az utazási költségeidet stb? Albi kereséssel hogy állsz? Van már vmi szimpatikus? Jó hétvégét B!
    B voltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Grrr. kitörlődött....

      Szóval. örülök, hogy írsz, és köszönöm a gratulációt!:-) Mindent a közönség kedvéért.:D hiányoznak az otthoni hangok, és kíváncsi vagyok rátok. Szóval csak bátran.:) Persze írok személyes emaileket is,hamarosan elvileg berendezkedem. Holnap költözöm. A szoba különlegesen nem szép, átlagosnak mondanám, de csak én vagyok benne, meg az internet:) Helyileg nekem tökéletes, az egyetem és a központ is "nagyon közel" van.-Máris úgy beszélek, mint ők. A Vatikántól nem messze leszek, tehát a környék igen nyugis. Akár biciklizhetek is. :-D No meg az ár se volt utolsó szempont, mert

      Az út nekem is nagyon megnyerőnek tűnt. Elvileg az ösztöndíj ilyenkor 1,5x-es. Ezekkel az egyetemekkel állunk kapcsolatban, úgyhogy valószínűleg segítenek. de ezt majd kifejtem, mert kapcsolódik a mai élményekhez.:)

      Törlés
  2. Szia!

    Pont a Stadio Olimpico? 5 éve, mikor ott voltunk, épp azt sajnáltam, hogy kihagytuk.. Azonnal indulok Hozzád :)

    Jó a blog, főleg a sok olasz zene :)

    Pusz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm:)
      hálózsákot hozz!:D a Stadio amúgy nem nagyon megközelíthető. engem pár éve kitettek...:)
      B

      Törlés