2012. január 26., csütörtök

Attendere prego - várakozni szíveskedjék :)

Mondtam már, hogy imádom ezt a várost?!:-) Tegnap elmentem megnézni még egy albérletet, a pontos okot nem értem, miért, lehet, hogy csak próbálom megnyugtatni magam, hogy jó helyen vagyok. Amúgy jó helyen vagyok.:-) Így mondjuk Róma minden egyes szegletét megismerem lassan...

A környék ámulatba ejtő. Most már másodszor voltam futni, bár erre ugye, nem éppen a város a legjobb hely. Mivel azonban most kezdem újra, 15 perc alatt nem jutok el egy parkig se, mert valahogy vissza is kell jönni. De az biztos hogy az arcizmaim lazák, gyakorlatilag nyitott szájjal futok, mert csak ámuldozok, mint egy kisgyerek Disney Landben. A közelben van a RAI (kb. mint nálunk az MTV) székháza, előtte áll egy lószobor. (szegény inkább összeesik, teljesen riadt az ábrázata. Kíváncsi vagyok, miért...) Szerintem Kincsemet 3szor zsebre teszi. Az egyik körforgalomban, vagyis valami hasonlóban, (nálunk ez már lehet, hogy körgyűrű :) ) meg egy hatalmas fej áll. Tegnapelőtt pont szembefutottam vele.:) Majd megpróbálom megmutatni, ha lesz biciklim lefényképezek, videózok mindent. Szerencsére a "rakpart" (Lungotevere) viszont közel van, csak ma sötétbe indultam el, és nem vagyok már annyira vagány, hogy egyedül fussak a sötétben egy sejtelmes folyóparton.

Miért szeretem még ezt a helyet? Mert várok a buszra (kb 25 perce - a busz 12 percenként jár..., hidegben, egyedül, késő este - tehát már szitkozódtam), jön egy lány angolul megkérdezni, melyik buszra várok, messze van-e a Piazza Cavour. Nem akartam neki mondani, hogy én magam is most már egy jó 45 perce kóválygok, mert későn szálltam le a villamosról, meg utána a folyó rossz oldalát választottam...Mindenesetre próbáltam segíteni. Mondjuk ő is meglepett volt, mert angolul válaszoltam, ami itt ugye nem olyan gyakori :-) pedig tele a város anyanyelvű tanárokkal, nyelviskolákkal... Aztán végül nem indult el gyalog (hah...:-) ), úgyhogy beszélgettünk tovább. Nuova Yorkból jött, hogy-hogy nem tanár, egy általános iskolában. Pár hónapja él itt, élete első ilyen "kiruccanása". Nekem le kellett szállnom úgy 6-7 megálló után, persze túl korán tettem :-) 

Na jó, megtaláltam a ló történetét. A szobor címe: A haldokLó. -  nem hagyhattam ki :) (Il cavallo morente - egy szicíliai szobrász, Francesco Messina, alkotása 1966-ból. 4,6 m magas 5,5 méter hosszú...fura ez így leírva) íme:

Még egy dolog a boldogságomhoz. Holnap lesz TV-m. Ami most nyelvtanulás szempontjából nagyon jól jön:-) :-) hátha adják még a One Tree Hill-t:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése