2013. augusztus 4., vasárnap

Galleria Borghese, Villa Farnesina

A Villa Borghese-ről már esett szó, de az ott található Galleria-ról még nem. A 3-4 napos túrába nem igen szokott beleférni, de hátha jól jön így is. Előre kell helyet foglalni itt vagy telefonon, hétfői napokon kívül 8.30-19.30-ig látogatható, és nagyon-nagyon megéri, kb. 1-1,5 órás program. 

Elég régen voltam már, de megpróbálom így is összeszedni, mi mindent láttam, bár az első linken virtuálisan is lehet követni.

De haladjunk sorban, maga a Galéria Scipone bíboros (1579-1633) gyűjteményeire épül, aki többnyire antik, reneszánsz és korabeli festményeket, féldomborműveket, szobrokat gyűjtött. Egy része azonban átkerült a Louvre-ba, miután 1807-ben Camillo Borghese több száz darab művet adott el Napóleonnak. Többek között láthatóak Bernini (Dávid, Apollón és Daphné), Canova (Paolina Borghese), Caravaggio (Dávid Góliát fejével pl., én itt elég sokat elidőztem, gyakorlatilag nem tudtam elmenni a kép elől...), Correggio, Tiziano, Rubens, stb. alkotásai. 

Képek még esetleg itt.

Még ugyanaznap eljutottam egy másik listán levő helyre, ami nem más volt mint a Villa Farnesina:



Raffaello freskóit lehet megtekinteni, villám kiruccanás, kb. 45 perces a túravezetés. Szerintem ennél a videónál szebben nem is tudnám leírni: 


Maga a Villa az 1500-as években épült Baldassarre Peruzzi tervei alapján, Agostino Chigi részére, mivel azonban 1580-ban Alessandro Farnese vette meg a villát, ez a név maradt meg. Ekkor tervben volt a Palazzo Farnese és a Farnesina folyosóval való összekötése, de a megvalósításra nem került sor. 

Innen érdemes tenni egy kellemes sétát a Trasteverén, ahol bárok, éttermek, boltok  és nyüzsgés vár mindenkit sok szeretettel:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése