2012. február 24., péntek

Viareggio

Ha Viareggio és tél, akkor KARNEVÁL. Jól sikerült utazás volt, hála a felettébb "alapos" szervezésünknek.:-) Péntek délután indultunk, nekem jelmezem nem volt, csupán a ruhatárra hagyatkozhattam...Cserébe vittem a két kilós tollpaplanomat, szeretem én a feltűnést.

Az útitársak: Frederick, Tobi (a kutya), Leo. Angelita pedig várt minket nála. A lakása egy igazi, vibráló kuckó. Nekem nagyon tetszett. Első este a párjánál vacsoráztunk, aki focista (D-osztály, de csapatkapitány:-) ) Előtte beöltöztünk, erről majd beszélnek a képek helyettem... 

A viareggioi karnevál a papírmaséból készült "kocsikról" híres. Több csapat van, 3 kategóriában. Októberben nyújtják be a terveket, amire ha igent mondanak, elkezdődik a csapat építés, és megvalósítás. A figurák kb 15-20 méter magasak, és mind papír. A karnevál logója egy bohóc (Burlamacconak hívják), erről is lesz kép. A papírmasés hagyomány 1925 óta él, megnéztük a karnevál történetét bemutató a múzeumot, a legrégebbi képeket, terveket, illetve ott találhatók a hangárok is, ahol készülnek a kocsik. Ezek szintén látogathatók, így testközelből  lehet ámulni a végeredményen. A város igazi tengerparti(y) üdülőhely, rengeteg sétánnyal, parkkal no és persze tengerparttal. (van egy elhagyatottabb, de nyilván szabad strand /képek/, és egy 'előkelőbb', kiépített).









A város leghíresebb és legrégebbi épülete a Torre Matilde, 1541-ből, ez is igazából egy védőbástya. De a közelben van Pietrasanta,(szent kő) ami egy igazán hangulatos, picike városka. Állítólag a Pietához az itteni köveket használta Michalengalo, de a városka nem innen kapta a nevét, hanem az alapítóját hívták így. Illetve Lucca és Pisa is igen könnyen megközelíthető. Mi még jártunk a 'Lago di Puccini' tónál, itt található a szabadtéri színház, mivel Viareggio több díjátadó ünnepélynek, nyári színházi előadásoknak is helyt ad. (Festival Puccini, Premio Letterario Viareggio-Rèpaci Festival Teatro Canzone, Viareggio il Premio Internazionale Artiglio)  A tavat tisztelegve Giacomo Puccini előtt, megkapta az ő nevét, mivel élete utolsó éveiben itt élt, alkotott.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése